lördag 11 maj 2013

47 år

Fick besök i eftermiddag av två av mina allra bästa vänner B och N som jag har känt sedan ca 25 år tillbaka. N och jag lärde känna varandra då vi vistades på varsitt kollektiv och hamnade i samma klass på folkhögskolan. Båda två har vi gått igenom tuffa tider med missbruk, ångest osv men tagit oss tillbaka till livet och sett vad det kan ge när vi mår bra. Båda två har vi varit nere i botten rent psykiskt men klättrat upp mot toppen och N har även haft ett självskadebeteende precis som min älskade E. Hon vet mer än någonsin vad det innebär och vet också att det går att bli frisk och ångestfri. Vi båda hyllar livet och vill inget mer än att E ska bli frisk och också få uppleva glädjen för var dag och kunna njuta av allt som berikar livet.
Jag fyllde ju 47 år i går och i dag när mina vänner kom så bjussades det på chokladtårta som B hade gjort ( hon är en mästare i bakning ) och de hade en sådan fin blomma med sig. Vad för sort det är låter jag vara osagt för jag är dålig på blom namn men lägger in en bild på den och tackar ur djupet av mitt hjärta för att jag har dessa fina vänner i mitt liv och för att vi står på våra ben i dag och är så starka som vi är.
Har varit på pubbesök i kväll och där efter blivit bjuden på tvårätters middag av en annan god vän som födelsedags present. Känner mig riktigt bortskämd!

Måste ju berätta att E bar på så fina leggings i går när vi var på middag i stugan  ( hennes syrra har också ett par ) och det är rätt häftigt att E och J går och köper likadana leggings på samma affär vid olika tillfällen. Utan att veta om vad den andra har köpt. Men då är de ju tvillingar också ;-), Så berättar Es kille att E såg på något plagg i en butik när de var ute också, dagen efter kom J med exakt samma på sig. Så det händer nog ganska ofta!

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...