fredag 26 april 2013

A new day has come


Känner mig lite urlakad i dag då det har blivit dåligt med sömn den sista veckan. Många tankar och funderingar har stört nattron. I natt hoppades jag dock på att få sova lite bättre efter det lilla positiva beskedet att Es syster hade lyckats övertala E till att göra ett studiebesök på Lenagården i Uppsala.
Nä då väcktes vi av vår ena hund som levde rövare och betedde sig jättekonstigt och som inte kom till ro ens i vår säng. Hela natten var hon som en osalig ande som endast vilade i ett par minuter i stöten. Det är en tik som börjar på att bli lite äldre och då kan så klart vad som helst hända. I dag är hon som vanligt och det är bara matte själv det märks på att natten var dryg ;-).
I dag undrar jag vad som står på agendan! Es kontaktperson på det gruppboende hon bor på skulle informera de övriga i personalgruppen om Lenagården och att E vill fara dit på besök. Det är alltid bra om man får med sig dem i ryggen! Undrar.....vem som ska skriva remiss om LG kan tänkas ta mot vår flicka. En läkare förstås....men vem?! Jag har magknip av allt just nu och Es pappa var lite negativ och rätt så pessimistisk till att någon kommer att vilja betala Es behandling på LG. Han har så klart rätt i att det är oerhört kostsamt och det är besparingar här och där men jösses det handlar ju om ett liv. En ung flickas chans till att få rätt hjälp för en gång skull. Då kan det inte sitta i pengar anser jag! Vore jag själv miljonär så skulle jag betala Es vistelse på behandlingshem alldeles själv.
Faller räddningen på pengarna så bryter jag ihop!

www.youtube.com/watch

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...