lördag 25 maj 2013

Att leka med döden

Slår upp tidningen vid frukostbordet och det första jag läser är om de besparingar som måste göras inom kommunen. Det kändes verkligen inte upplyftande! Inte bara för alla som drabbas utan även för vår dotter som kanske aldrig kommer att få beviljat en vårdplats på ett behandlingshem, vilket ju är livsviktigt. Så känns det men det kan ju gå bra ändå! Det brukar vara vanligt att kommunen och landstinget går ihop om en sådan betalning, så vi får sätta vårt hopp till det.
I dag får E komma hem på permisen! Hon skulle ned på stan med kontaktpersonen och handla lite. Så skönt för henne! Mitt hjärta värker och sorgen väller över mig lite nu och då som jag har nämnt tidigare. Hon ska inte behöva må så bedrövligt dåligt! 22 år och hela livet framför sig....men in och ut på psyket bland andra sjuka människor i en miljö som inte gör henne friskare, skärningar och överdoser som avlöser varandra, svarta kläder och ett yttre som utstrålar det dåliga måendet. Visserligen så har jag fått vetskap om att E har mer eller mindre slutat med att skära sig och det är ju helt underbart om det inte vore för att hon bytte det mot att överdosera allt möjligt. Det är att leka med döden!

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...