tisdag 14 maj 2013

Att önska

Jag satt här i mina tankar och önskade hårt hårt att inget mer ska hända med E innan hon får rätt hjälp. OM hon får det vill säga! Jag är så rädd och jag gruvar för att något ska inträffa. Att E gör ett nytt självmordsförsök eller skär sig igen, igen och igen. Hon har ju gjort så många försök förut och kan från den ena sekunden till nästa börja på att må jättedåligt. Då i de mörka stunderna tror jag att hon är kapabel till att göra vad som helst även om hon verkar ångra sig efteråt. Men tänk om hon inte hinner säga till någon nästa gång! Jag försöker att slå bort min rädsla för att själv överleva men det är svårt. Väldigt svårt!

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...