fredag 17 maj 2013

Be strong

Jag var på morgonen och hämtade min pappa som hade lämnat in sin bil på macken. Mina föräldrar är som jag tidigare har nämnt allvarligt sjuka och pappa har prostatacancer som har spridit sig. Han orkar ingenting längre och i dag såg han gråblek ut vilket fick mig att börja gråta ( dock inte i hans åsyn ). Bara att köra  bilen tio minuter till en mack, prata lite med gubbarna på macken och åka hem igen tog slut på honom. Han fick lägga sig att vila medan jag hjälpte mamma att bära ut grejer till deras andra bil och då brast det för mig. Men min kära mor säger att jag måste vara stark för deras skull och jag försöker verkligen ska ni veta. Det är inte lätt när de man älskar blir äldre och svagare och liksom tynar bort. Mamma är för tillfälligt lite bättre då hennes strålning på tumören gav effekt men hon har fortfarande en olidlig värk i magtrakten och tumören i lungan är kvar. Så ska jag dessutom vara stark i det här med min dotter som mår så dåligt.
Mamma blev ärligt talat urförbannad på E när hon fick vetskap om att hon hade försökt att ta sitt liv. Hon sade till mig att där går hon på onkologen och ser dagligen unga människor som skalliga och dana kämpar för att överleva, de vill inget mer än att leva och så går E och gör en sådan dum grej. Jag förstår min mor i hennes tankebanor och har känt precis samma sak. Jag har upplevt självmord på relativt nära håll då tre personer som jag kände tog sina liv. Jag har hatat och jag har försökt att förstå och jag har tyckt att det är det fegaste man kan göra, att bara ge upp och lämna livet. Men jag kan samtidigt förstå den som mår dåligt, som har ångest som är fruktansvärd. Jag har varit där! Jag har haft en sådan ångest i flera år att jag medicinerades med Sobril och antidepressivt samt gick i terapi. Jag har haft en sådan ångest att jag har legat och kräkts, jag har velat dö och inte kunna njuta av tex våren, sommaren, fågelkvitter och allt det runt omkring mig. Tio år med dygnet runt ångest.....så jag vet vad det handlar om men jag vet också som jag har skrivit förut att det går att bli frisk.  Jag är stark! Jävligt stark rent ut sagt som har lyckats bli ångestfri, lyckats lägga av med det dåliga livet och leva ett gott liv.

www.youtube.com/watch

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...