söndag 26 maj 2013

Boendechef

Så där ja då var ännu ett mail ivägskickat till boendets chef med lite frågor. Får se om hon svarar eller om någon ur personalgruppen hör av sig till mig. Det lär de göra!
Man är fruktansvärt liten på jorden ibland! Tiden går och två självmordsförsök inom loppet av en månad är två för mycket. Hade jag haft pondus och en position inom politiken, socialtjänsten....ja jag vet inte vad....då skulle jag för det första ha satsat mer pengar på psykvården, jag skulle ha slagit klubban i bordet för en behandlingshemplats ( Lenagården ) för E och jag skulle med glädje ha minskat ned på min skyhöga månadslön och i stället skänkt pengarna till välgörande ändamål.
Nu är jag tyvärr inte politiker eller har någon annan hög tjänst utan jag är bara mamma, en mamma som är förtidspensionerad med en väldigt låg inkomst och en mamma som kämpar för sin dotters välmående.

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...