lördag 25 maj 2013

Det osar hett

Oj oj oj dotra mi ringde och var riktigt förbannad på mig och hennes pappa ( men det är jag och alltid jag som får ta smällen ) för att vi har rotat i hennes lägenhet. Vi tog ett par tänger, rakblad osv från olika ställen där hon hade gömt undan dem. Nu skulle hon raka sig och hade inte en endaste rakhyvel kvar. Grejen är att hon använder en tång till att bryta loss rakbladen från plasten som de är i för att sedan kunna skära sig. Även om hon också faktist använder dem till det de egentligen är till för. Oftast köper hon så vitt jag vet lösa rakblad men har hon inga så.... E var så arg att hon började att gråta och jo då jag fick heta jävla kärring.
Inte så trevligt men jag var förberedd på vad som skulle komma även om jag tycker att det är jätte jobbigt att hon blir så arg. Men jag kommer att göra om det utifall det behövs. Visst hon kan köpa nya grejer vilket hon också sa och därför har personalen på boendet slutat att ta hennes rakhyvlar o rakblad. Men det struntar jag i! Allt för att försvåra för henne!!
Jag ringde personalen och berättade om att E var arg för det här och det visste de ju redan om. De var precis på väg till affären för att köpa Gel i stället. Es pappa ska också köpa henne en rakapparat!
I kväll blir det ett pubbesök och middag på en china krog. Bjuden än en gång av bästaste vännen som vill muntra upp mig <3

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...