tisdag 30 april 2013

En lång natt

Jag har de sista två nätterna vaknar vid halv två - två tiden och där efter haft mycket svårt att somna om. Tankarna snurrar och i natt var det då stört omöjligt på alla fronter. Jag hade en skitjobbig känsla inom mig hela dagen i går och det kändes som att någon skulle kväva mig. Under natten kändes det som att jag höll på att bli rejält sjuk i kroppen eller som att jag höll på att dras ned i ett hål. Mycket obehaglig känsla kan jag säga! Jag är vanligtvis oerhört stark i mig själv och har genomgått mycket under årens lopp men alltid kommit tillbaka stark och glad. Men detta är mig övermäktigt! Denna rädsla som jag bär inom mig att E ska dö, den är fruktansvärd! Jag sade till min sambo i morse att jag önskar att E kunde lova mig att aldrig aldrig mer göra om något sådant, att aldrig mer skada sig.
Jag har varit lite på offensiven mot boendet som E vistas på men det är min förtvivlan och rädsla att E ska göra ytterligare ett självmordsförsök där hon lyckas, som gör sig påmind. Jag vill återigen poängtera att de är ett härligt gäng och att Es kontaktpersoner är fina människor, som också vill hennes ve och väl men de kan inte hjälpa vår flicka och det jag inte fixar är väl att vi inte får ett möte med dem som jag hade önskemål om, att tiden går och inget händer mer än det gamla vanliga spåret som E är inne på. Förutom råd och stöd som är nytt!
De som jobbar med E behöver inte gå omkring med samma rädsla som oss. De kan åka hem till sina familjer och känna gud vad skönt att det inte är vår familj som är drabbad. Krama om era familjemedlemmar extra noga och visa hur mycket ni älskar dem. Man kan aldrig göra det för mycket! Och det här kan hända vilken familj som helst. Det kan vara din dotter eller din son som börjar på att må dåligt och jag lovar....när du som förälder hamnar i den situationen vi är i så gör du allt för ditt barn. Du kliver över berg, du är beredd att gå på glödande kol för ditt barn skull och du lär reagera precis som oss när du möts av motgångar och bär på en inre rädsla för att din dotter / son ska dö.
Snart är det valborg! Får hoppas på lite bättre väder än i dag då vi tänkte grilla. Vi brukar alltid premiärgrilla till valborg men i år har vi faktiskt tjyvstartat. Finns det något godare än nygrillat. Ja det skulle vara thaimat då som jag är tokig i!

www.youtube.com/watch

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...