tisdag 28 maj 2013

Fem veckor och fem dagar

Dagarna går och blir till veckor och det har gått fem veckor och fem dagar sedan Es första självmordsförsök och en vecka och tre dagar sedan hennes andra försök. Nu ska hon skickas hem och jag bara vet att jag kommer att vara på helspänn dygnet runt igen. Att jag kommer att hoppa till då telefonen ringer i rädsla över att få höra att E har tagit en ny överdos och i värsta fall har lyckats med att ta sitt liv. Ni som sitter och bestämmer att E inte ska ha full tillsyn kan inte sätta sig in i vår rädsla för då skulle ni fullkomligt strunta i att tänka att hon inte får ett riktigt liv av all kontroll. Det är väl bättre än att hon har lyckats med att ta sig av daga? Då har hon verkligen inget liv!!

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...