torsdag 6 juni 2013

Förstörd Permission

6 juni: E smsade mig att hon inte tänker bo där hon bor något mer! Jag ringde upp henne och frågade hur det var fatt? Det visade sig att personalen hade letat igenom hennes lägenhet, precis som de har fått tillåtelse att göra av sin chef. Jättebra att de har gjort det tycker ju jag och för min del så får de gärna söka igenom den med förstoringsglas om så är.
E var fruktansvärt arg och ledsen. Hon känner sig nog väldigt kränkt! Jag förklarade för henne att det måste vara så eftersom hon mår så dåligt och att vi alla bara vill hennes bästa. Att hon borde försöka sätta sig in i hur det kan kännas för personalen som får mötas av hennes skärskador, hennes övdoseringar och hennes ilska. Att det nog inte är så lätt för dem heller!

Jag förstår Es reaktion och att hon känner sig  kränkt men hon har själv försatt sig i den situationen att de måste leta igenom hennes lägenhet. Hon ljuger och dribblar med dem så till den grad att de inte längre känner igen henne till sättet och deras tillit är helt borta. Precis som vår!
E sade att hon inte tänker komma hem i morgon och att hon finner någon annanstans att vara, men jag tror nog att ilskan lägger sig. I morgon är hon säkert hemma igen!

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...