måndag 10 juni 2013

Glada Smileys

Har messat lite med E som tycker att det är så skönt att vara hemma igen. Hon verkar uppriktigt glad i kväll och skickar en massa smileys i sina sms. Det är härligt om det är så! Till helgen sticker jag i väg på en weekend tripp med färja och jag hoppas verkligen att E mår bra hela helgen. Att jag inte möts av ett dåligt besked när jag kommer hem igen. Jag är vanligtvis en väldigt positiv människa som alltid ser framåt och ser möjligheterna men Es självskadebeteende och alla överdoseringar har fått mig att bli både skeptisk och rädd. Gång på gång får vi negativa vibbar och gång på gång är det uppåt ena dagen för att vara neråt andra dagen för E. Det gör oss väldigt osäkra! Om det är jobbigt för mig som mamma.....hur jobbigt är det då inte för henne??!! Jag önskar att jag kunde bära hennes ångest och sorgsenhet i stället. Jag axlar gärna hennes bekymmer!
Men i dag är hon som sagt var på gott humör, så då för jag glädjas åt det och kanske sova lite bättre i natt. De ska ha någon som vakar inne hos henne om de inte har ändrat sig. Det är så det är sagt i alla fall!

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...