torsdag 9 maj 2013

Hundar

Jag har ett stort intresse och det är hundar. Papilloner är den ras jag är uppvuxen med och den ras jag har fortsatt med som vuxen. Jag har haft några kullar genom årens lopp men numera ligger det på is då tikarna är för gamla och vi inte har några planer på att införskaffa någon ny hund än på några år. Mina döttrar har inte samma intresse i hundarna men E har allt varit med om några valpningar och vid ett tillfälle fick hon agera " valpmorska ". Vi var på väg till veterinären i ilfart då det var komplikationer i valpningsarbetet och E satt i baksätet med tiken medan jag körde. Så ropade E att hon såg hinnan på en valp.Hon hjälpte därefter till att dra ut parveln och torkade sedan bort hinnan samt gnuggade valpen torr för att där efter lägga den vid mamman. Där hade hon is i magen!
I dag klippte jag klorna på dem alla och det är inget jag tycker om! Jag älskar allt som har med hundar att göra men kloklippningen avskyr jag. Det skulle jag med glädje leja bort varje gång. Sporrarna är värst!
Har i eftermiddag varit till sambons föräldrar och käkat middag och haft trevligt. De ska med utomlands i sommar och längtar lika mycket som vi och dessutom så är det de raraste människor jag har mött. De är så fina mot E och hon tycker också om dem jättemycket.
I morgon vankas ännu mer trevligheter med middag för familjen då jag och min pappa fyller år. Ska bli härligt att träffa flickorna och barnbarnet!

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...