onsdag 12 juni 2013

I dag känns det bra

Jag måste bara få sprida lite glädje för jag har just pratat med min kära dotter, som berättade att just i dag kändes det bra. Just i dag var hon glad! Åh så underbart att få höra sådant ibland! Jag berättade för henne att jag hade varit i kontakt med chefen på boendet men att hon hade skrivit att hon har inget mandat att besluta något om Lenagården. Lite korkad formulering för det kan väl jag också räkna ut.
Hon hänvisade till LSS handläggaren och att vi bara kan avvakta svar ifrån psykiatrin, som tar sådana beslut. Hur som helst så berättade jag för E att jag och hennes pappa ska träffa handläggaren i morgon. Men att vi inte har så stora förhoppningar på att få ett positivt besked. Däremot så poängterade jag vikten av att inte ge upp. Att vi kommer att trycka på till dess det ordnar sig!

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...