onsdag 5 juni 2013

Inte så bra

Jag sände ett sms till E för att höra hur det är med henne i dag. Så där fick jag till svar. Jag frågade henne vad som felas i dag men det visste hon inte. Jag frågade henne också om hon tror att det är biverkningar efter den nya medicinen samt den andra som de har höjt dosen på. Men hon visste inte det heller. Jag kommer att hålla någon ansvarig ifall hon försämras ännu mer pga medicinerna. Men som vanligt så kommer en anmälan att inte betyda ett dyft. Så är det alltid! Det som retar mig mest är att alla tycks tro att mediciner är botemedlet för ett dåligt mående. Till en viss mån kanske men inte när de mår sämre av dem! Då är det åt skogen. E är väldigt irriterad och arg av sig nu märker vi och visserligen så sa någon på mötet att det tar några veckor innan medicinerna börjar på att verka. Men det här med irritationen och ilskan är något nytt och därför kopplar vi ihop det med tabletterna. Om inte E förstår det själv vem ska man då ta hjälp av som kan se till att ta bort dem. Det kan man fråga sig!! Vi har ju inte ens ett namn på den ansvarige läkare och ingen ger ut namnet trots våra förfrågningar.

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...