måndag 27 maj 2013

Lättretlig

Es kille berättade att E var på dåligt humör i dag också. Det är ju det jag säger och som vi dvs jag och min sambo också har märkt av. E är helt klart påverkad av den nya medicinen. Sedan får de som jobbar inom psykiatrin tycka vad fasen de vill. Att tabletter ska påverka E så här tycker jag INTE om. Dessutom så tycks hennes minne ha blivit sämre. Hon säger titt som tätt att hon inte minns både till mig och till sin kille fast det behöver förstås inte vara medicinens fel. Men allt sedan E tog sin sista överdos förra lördagen så tycker vi att hon är lite underlig i sättet. Nu har jag inte träffat dottern sedan förra måndagen men jag har haft sms kontakt och telefonkontakt likväl och bara av det märker jag förändringen.
Boendet tycker säkert inte som oss.....eller så gör de det..... ingen har ringt idag och berättat hur det går med allting. Om E är på permisen i dag, om hon ska tillbaka till psyket i kväll i så fall och om hur länge det ska vara så.
UPPDATERING:
Fick precis sms från E där hon berättar själv att hon blir kvar på psyket några dagar till då hon har permis om dagarna men sover på  avdelningen. Hon undrade vad jag tyckte om det och skrev sedan: Bra måste jag ju anta! Jag svarade henne precis som jag känner att jag INTE vill ha henne på psyket men jag vill inte heller att hon ska dö ifrån mig. Hur som helst så är det här precis det som vi hade hoppats på. Frågan är bara hur det ska lösa sig sedan?

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...