onsdag 22 maj 2013

Lenagården

Jag fick ett samtal ifrån den andra kontaktpersonen till E som berättade att dotra mi ville att hon skulle ringa mig för att bland annat berätta att E vill fara till Lenagården på ett studiebesök. Hon kan i alla fall tänka sig det och menar att det kan ju vara bra där. Det där kontraktet är något som psykiatrin använder sig av ibland och de menar att det har givit bra resultat. Skämtar de eller??!! Inte tusan fungerar det då på min dotter, det kan jag ju säga redan nu! Om någon mår jävulst dåligt och får svarta tankar så inte försvinner de tankarna för att ett kontrakt är påskrivet. Idioti är vad det är!
Sedan så ska dottern börja med en medicin som heter Zyprexa för ångest / tvång, scizofreni m,m. Ännu en galen ide från psykiatrins sida. De tänker inte heller ta bort någon sort utan de bara fyller på lagret i min älskade flickas kropp. De har dessutom ökat upp dosen på hennes Fluoxetin fick jag precis höra.
Vi får nu se vad nästa steg blir! Efter träffen med alla berörda, en träff som var satt till den 3 juni men som kan bli tidigarelagd.
Kämpar vidare så klart! Med hjälp av boendets personal men främst då kontaktpersonerna till E som jag verkligen tycker är trevliga. De vill E så väl och det märks verkligen i det de säger och i deras tonlägen när jag har pratat med dem.
Varsin ros till dem båda från en tacksam mamma

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...