tisdag 25 juni 2013

Lidande

En annan mamma som har varit i en liknande situation som oss och som tyvärr miste sin flicka går igenom ett helvete. Dessutom så blir hon påmind om hur det var för dem när hon läser min blogg! 
Jag lider med henne så att mitt hjärta nästan brister! Hur kan vården misslyckas så fatalt och varför skrivs det ut mediciner som är rena rävgiftet till unga människor, varför förbättras inte den psykiatriska vården i Sverige? Hur många unga tjejer och killar ska hinna dö innan politikerna och vården tar sitt ansvar? Varför sätts inte en rätt hjälp in hos dem INNAN det har gått för långt? Som till exempel när det gäller vår dotter!

Hon är inte sjuk nog säger de ansvariga inom den psykiatriska avdelningen. Men varför inte hjälpa vår dotter då INNAN hon mår lika dåligt som de andra? Varför inte mota Olle i grind? Det skulle de ha gjort redan på den tiden då E var inskriven på BUP. Två allvarliga överdoser där hon höll på att dö i åtminstone ett fall är väl illa nog? Eller är det så att hon ska hinna avlida innan hon anses sjuk nog? 

Var går gränserna och var sätter de ribban?

 When-It-Hurts-quotes-16630194-500-375

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...