torsdag 25 april 2013

Lite positiva feelings

I kväll har jag fått lite glada nyheter eller i alla fall lite hopp då Es syrra har pratat med E om behandlingshem och framtiden. E avgudar sin syster och har nu sagt ja till att åka ned på ett i Uppsala för ett studiebesök. Så skulle de samtidigt göra Stockholm och sova över en natt. Nästa bit OM behandlingshemmet kan tänka sig att ta mot E är då att hon själv känner att det känns rätt och att någon endera landstinget eller kommun betalar vistelsen på hemmet.
Där kan vi stöta på patrull är jag rädd i dessa besparingstider! Men jag hoppas att de ska se det akuta behovet för en vistelse på ett behandlingshem.
Tror att jag kan sova lite bättre i natt!

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...