tisdag 28 maj 2013

Lss

Satt och letade efter ett nummer till Es LSS handläggare inom kommunen men det var då som att leta efter en nål i en höstack. Det var lättare att finna en mailadress som jag hoppas var hans därför att jag har nu sänt i väg ett mail till honom. Behöver få veta vilka som kommer på mötet till veckan. Om de som har lite pondus att sätta ett beslut kommer att vara med. Det känns livsviktigt eftersom tiden rinner i väg.
Medan jag sitter och skriver det här så får jag ett samtal ifrån handläggaren som hade fått mitt mail där han berättade att han har fått vetskap om att när det gäller sådana här behandlingar, så är det psykiatrin som beslutar. Ingen socialsekreterare kommer alltså att närvara vid mötet. Fort gick det i alla fall att han ringde upp mig!
Lika fort går det dessvärre inte med att fatta bra beslut gällande E!

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...