tisdag 14 maj 2013

Lugnt

Just nu händer det inte så mycket runt E så jag passar på att faktiskt bara lata mig och låta tankarna vila. Har skruvat ihop ett utemöbel set som jag fick i födelsedags present av AK och nu är det bara för sommaren att anlända.
Chattade lite med E i går och länkade henne en blogg där en tjej som bor på LG berättar om sitt liv till ett tillfrisknande från sitt självskadebeteende. Hon är otroligt duktig på att skriva och det är så roligt när man ser att det börjar gå åt rätt håll för någon som mår dåligt. Denna bloggerska trivs bra på LG och skriver några ord om behandlingshemmet: Lenagården är ett jättebra ställe. Jag har varit så emot behandlingshem och så fort det har förts på tal har jag stormat ut ur rummet och skrikit nej. Så småningom läste jag om andra som bodde på behandlingshem, jag pratade med en tjej som bott på ett behandlingshem och först då kunde jag tänka att det kunde vara något för mig. Behandlingshem ger så många gånger möjligheter till så mycket mer än bara behandling. Jag var också rädd att lämna allt i den stad jag bodde i, men kompisar kan man ha kontakt med ändå och på LG jobbar de mycket med ens kontaktnät och de är noga med att man ska bibehålla det fungerande och det man tycker är viktigt. I långa loppet är tiden på ett behandlingshem ingen lång tid. Det är en parantes i ens liv och förhoppningsvis något som gett så otroligt mycket positivt. Det är en tuff tid men värd varenda stund. Och jag kan varmt rekommendera LG. De har bara väl utbildad personal som är kompetenta och mycket krut läggs på just behandlingen. Det är därför man är här.
---------------------------------------------------------------------------------------
Hur som helst så länkade jag alltså denna blogg till E i hopp om att hon ska läsa en och få en aha upplevelse. Tänka att visst kan det här vara något! Jag skickade henne bloggerskan mailadress som jag hade fått men Es svar på att kontakta henne var ett enkelt NJAÄ..... Kanske hon gör det eller kanske inte.....
Länkar till ett tyvärr relativt vanligt problem inom psykiatrivården och blir alldeles förskräckt över hur det får gå till. 

www.aftonbladet.se/nyheter/article15065476.ab

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...