söndag 9 juni 2013

Mail till handläggare

Jag påtade ihop ett mail till Es LSS handläggare och skickade i väg det här på morgonen. Vill trycka på om att vi önskar få ett beslut ( ett bra sådant förhoppningsvis ) innan nästa möte som är den 19 juni. Veckorna går och det är snart två månader sedan Es första självmordsförsök och under de här två månaderna har hon hunnit med två överdoseringar och flertalet inläggningar inom psykiatrin. Totalt har hon fyra överdoseringar inom ett sex - åtta månader och det är fyra för mycket. Jag antar att handläggaren kommer att som i vanlig ordning bolla ärendet vidare till landstinget, som då precis som jag har nämnt i tidigare blogg skickar ärendet tillbaka till kommunen. Ingen vill bekosta vården för E!

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...