lördag 4 maj 2013

Mor och dottersnack

Ringde E på förmiddagen och tycker att det var ett bra samtal. Lugnt och sansat mor och dotter mellan där jag berättade lite om min historia och det val jag en gång gjorde. Att tack vare det valet så mår jag i dag bra och önskar henne detsamma.
Jag bad henne att fundera på det här med behandlingshem och att hon inte har något att förlora på det OM det skulle bli aktuellt med en sådan vistelse. Hon är fruktansvärt motsträvig men jag hoppas att det sår ett litet frö hos E.
Har hamrat, sågat och skruvat i dag! I sällskap av myrorna som har vaknat till liv och en råtta, som sprang över golvet snabbt som tusan i verkstaden. Lika snabb var jag....ut därifrån!!

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...