tisdag 21 maj 2013

Möte på psyket

21 maj: Vi fick i kväll veta att det i morgon blir ett möte på psyket angående E. Det är väl läkare och andra från psykatrin som kommer att vara där samt en kontaktperson till E från boendet och deras chef. Inte vi föräldrar av någon anledning. Men det spelar inte någon roll bara det blir en bra lösning och ett bra resultat av mötet. Det ska bli intressant att höra vad de kom fram till. Jag hoppas att någon informerar oss så fort som möjligt. Dottern är upprörd milt sagt över att vi tycker att hon inte kan åka tillbaka till boendet efter vistelsen på psykiatrin. Frågan är ju bara var ska hon då ta vägen undrade hon. Jag vet inte i dagsläget men min dörr står alltid öppen för mina kära döttrar. ALLTID! I kväll känns hon instabil som fasen men hon är väl förstås rädd och osäker. Dörrmattan rycks ju undan för henne om hon inte kan återvända till boendet där hon är trygg. Men vi måste göra något konkret så det kan inte hjälpas att hon reagerar så. Det är i slutändan för hennes eget bästa!

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...