söndag 26 maj 2013

Ny permis

E berättade i igår att hon skulle få permis i dag också och att hon skrivs ut i morgon. Jag förstår att hon längtar ut för att vara i en sådan miljö är inget för henne. Men hon kan inte heller lova att inte skada sig igen och då känns det inte tryggt att hon ska återvända till boendet.
Jag hoppas att en extra personal sätts in som kan bevaka E i princip dygnet runt och som sover med henne till dess vi får till en annan lösning. Eftersom E nu är i en sådan obalans och självmordsbenägen som hon är. Annars kommer hon inom en snar framtid ha gjort ett till självmordsförsök. Eller i värsta fall till och med ha lyckats fullborda försöken. E vill egentligen inte dö det förstår vi allihop men i de nattsvarta stunderna som är fyllda av ångest och jobbiga tankar, så finner hon ingen annan utväg. Det här är ett rop på hjälp precis som jag har skrivit tidigare och då är det vår sak att se till att hon får den hjälpen hon ber om.
I går var E fruktansvärt arg och irriterad! Det genomsyrades i varje sms och i varje ord. Dels för att vi rotade igenom henne lägenhet i jakten efter verktyg och mer Theralen och dels för att vi kanske förstörde hennes chanser till att skära sig då hon var hemma på permisen. Hon skulle visserligen raka sig men vi litar inte på henne längre. Den tilliten jag har känt är helt helt borta!

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...