måndag 29 april 2013

Nya tag

I helgen har jag haft det så trevligt. Blev i går bjuden på middag av min bästa vän M och först pubbesök för att där efter käka på en kinakrog och avrunda med ytterligare ett pubesök. Det märktes att det var lönehelg! Jag är ytterst sällan ut på krogarna och är egentligen mer för att äta en god middag och kanske ta något gott till maten och se en film. Men det här var verkligen nödvändigt! Tack fina M för gårdagen!
Es syster är en klippa som gör det så bra! Förutom att hon pluggar på högskolan, så är hon mamma till en liten flicka och jobbar även extra vissa helger. Nu stöttar hon E och ska med på ett möte hos den samtalskontakt E går hos i nästa vecka.
Jag hoppas att denna kvinna inte kör över systern i hennes försök att få till det här så bra som möjligt. De kommer nog att säga att terapin har givit framsteg hos E och att det är kbt eller dbt ( minns inte vilket ) som E genomför, precis som de skulle göra på ett hem. Något sådant är jag rädd att de ska komma med och skjuta undan mattan för henne. Men jag vet att Es syster har skinn på näsan och verkligen vill det här lika mycket som oss övriga i familjen och säkert kommer att göra sitt yttersta på tisdag då mötet är. Jag hade gärna varit med men E vill inte ha med oss föräldrar och då är det bara att gilla läget, som vanligt!
I morgon är en ny dag och en ny vecka som jag hoppas ska bli lite mer positiv. Det här har sugit krafterna ur mig och någon glädje känner jag inte för något nu. Vi tänkte fira valborg här hemma men jag orkar inte och har helt enkelt ingen lust i år. Åker därför ut till stugan och kopplar av i stället. Jobbar lite med kroppen med de sysslor som behövs göras där ute och bara är. 

www.youtube.com/watch

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...