söndag 2 juni 2013

Överlevnad

Vi är ense om att ska vår älskade E överleva allt detta som hon håller på med, så måste hon bort från stan och bryta det beteende hon har. Det KAN bli svårt att få henne att sluta, ja kanske lite extra svårt eftersom hon är och alltid har varit en sådan person som fastnar i saker och ting. Jag skulle inte vilja gå så långt att jag kallar henne för manisk som jag har hört att det sägs om henne. Det tycker jag absolut inte att E är. Men hon har sedan hon var liten kunnat mala samma sak om och om igen. Hon är också väldigt mycket för rutiner. Maten ska ligga på ett speciellt sätt på tallriken, maten ska serveras klockan 17, hon ska se på samma teveprogram varje kväll och då får man inte störa henne. Det är E i ett nötskal!
Om hon får fara iväg till LG så får man allt ha i beräkning att det kommer att ta tid innan hon blir frisk. Det handlar förmodligen om flera år eftersom hon också har flera års självskadebeteende bakom sig. Det är inte gjort på en kaffe rast att bryta det beteendet!
Folk omkring mig frågar hur jag mår mitt i allt detta. Jag har mått bättre och är naturligtvis väldigt ledsen och slut men är en överlevare, som alltid kommer tillbaka. Jag hämtar energi och kraft i mina promenader, genom mina hundar samt genom min sambo och min allra finaste vän M.
Kämpa E så kämpar vi för dig!

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...