måndag 20 maj 2013

Psykiatrin

Har inte sovit så jättebra i natt heller och vaknade redan strax före fyra i morse. Tankarna direkt på E! Somnade dock om en liten stund!
Es pappa skulle ringa pappan till den unga kvinna som har givit E Theralen i flera omgångar men drar ut på det så jag får nog ta luren själv och slå honom en signal. Det känns viktigt att hennes föräldrar får reda på vad tjejerna har pysslat med. De har alltså bytt mediciner mellan varandra och det är ju definitivt inte bra. E är så desperat att hon tar vad som helst numera och överdoserar om och om igen. Jag tror inte att den andra flickan är så pass illa därhän men det måste brytas och hon behöver säkert hjälp även hon. Dessutom så ska de INTE ha någon kontakt med varandra i dagsläget. De drar ned varandra!
I dag ska en bedömning göras på E från psykiatrin. Om hon är i skick att tala vill säga. I går försökte underläkaren från psyket få någon kontakt med henne men E svarade inte på tilltal. Tror jag det....hon sov ju bara och när hon sa några få ord så sluddrade hon. Dessutom så är hon inte den talföraste personen!
Jag vet inte vad som händer härnäst men det är egentligen bara tre alternativ som gäller. Ett är att E skrivs ut och flyttar hem till sin lägenhet på boendet men det känns inte bra och de kan inte skydda henne från att skada sig, alternativ två är att hon skrivs in på psykiatrin men det känns inte heller bra för tydligen så lär hon sig en massa dumheter där enligt personalen på boendet. Det tredje alternativet är att hon flyttar hem till mig och sambon men det vill hon inte och det är kanske inte heller en bra lösning. Så jag vet inte vad det blir för henne men helt klart så hägrar ju en behandlingshemvistelse för tjejen men fram till dess måste vi finna en bra lösning.
Jag önskar att allt detta var över! Att E var väl omhändertagen i skyddad miljö, att jag slapp känna oro och rädsla dagarna i ända, att jag fick lugn och ro för en gång skull. Jag skulle om jag hade pengar fixa hundvakt och köpa mig en veckas semester i något varmt och skönt land för att få komma ifrån lite. Jag behöver verkligen det!
Ska strax göra mig i ordning och förbereda dagen! Ringa några samtal och hälsa på E. Gruvsamt som vanligt!

www.youtube.com/watch

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...