måndag 3 juni 2013

Psykiatrivården

Slog upp dagens morgontidning och läste om psykiatrivården i Umeå. Jag visste att det ibland kan ligga tre i Es sal och jag vet även om att det händer att folk tar sina liv inne på psykiatrin. Att det som inte får hända faktiskt sker inne på en sluten avdelning. Jag vet också att de har fullt upp som personal men tycker att säkerheten måste förbättras. Min dotter kunde överdosera där inne och hon kunde ta in skärverktyg utan att någon kollade igenom hennes väska, fastän de hade blivit tillsagda av boendepersonalen. Först då Es pappa ringde dit upp och berättade vad vi visste så skulle de ta en titt på det. Så får det inte gå till!
I eftermiddag är det då möte om E och det ska bli intressant att höra vad som sägs. Inga direkta beslut kommer att tas om jag har förstått det rätt, men något annat måste till och det tror jag att vi alla är överens om.

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...