fredag 7 juni 2013

Rop på hjälp

Jag vet inte var jag fick ifrån att E ska skrivas ut i dag men man blir lite dagavill när det är en röd dag på en torsdag. Lite hjärnsläpp blev det allt! Det är väl sagt att hon ska skrivas ut endera i morgon eller på söndag såvitt jag vet. Beror nog lite på hur hon mår! Den där irritationen och ilskan är inte att leka med och MÅSTE vara en biverkan på rävgiftet de satte in på henne. Jag säger rävgift därför att gå man efter vad medicinen egentligen är till för och vilka jävulska biverkningar den har, så kan man inte annat än anse att den är giftig. Om medicinen sedan är bra för andra må så vara men för min dotter kan den omöjligt vara rätt. Inte ens i en låg dos! Vi märker ju en skillnad på henne, inte till det bättre direkt!!!
Det är två veckor kvar till nästa möte då vi ska ses igen för att prata igenom Es sjukdomsbild och hennes framtid. Två veckor som känns som en evighet! Tiden går och veckorna rullar på och alla skyller på varandra att den och den ska göra det och de och de ska betala för LG..... osv osv osv.... Jag blir så less!!
Det här handlar om en ung kvinnas liv, en oerhört fin tjej som för fan skriker efter hjälp medan ni dvs LSS handläggare med company sitter och skyller ifrån er att landstinget ska bekosta en vistelse på ett behandlingshem och inte kommunen. Medan nissarna inom psykiatrin inte ens tycker att E är så sjuk och därmed bollar frågan tillbaka till kommunen. Ta ert ansvar och lös frågan NU!!!!
Jag kan inte hjälpa vår dotter, boendet kan inte hjälpa vår dotter och psykiatrin kan inte hjälpa vår dotter. Då måste något annat till, elller hur???!!! Eller vill ni ha på ert samvete att ännu en ung människas liv ska slockna?? Det är det som kommer att hända om ni inte får tummarna ur och tar ett livsviktigt beslut snarast. Ett beslut som förhoppningsvis kan rädda E och få vår familj hel igen. Krossa inte vårt hopp!!

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...