söndag 19 maj 2013

Så slut

19 maj: Just hemkommen från sjukhuset och Es lägenhet. E var ruskigt påverkad i dag. Hon sluddrade och kunde inte gå för då svimmade hon och hon kunde inte ens sitta upp riktigt. Värdena ser bra ut men det är fortfarande lågt blodtryck. Hon var irriterad och småarg mot oss! Men orkade inte prata och vara vaken längre stunder. Hon har fortfarande vak åtminstone ett dygn till och ligger med dropp men fick i sig lite pannkaka. Droppet renar kroppen!
En underläkare från psykiatrin var dit och pratade med E men berättade sedan för oss att han inte fick ur henne något. Inte förvånad om jag säger så för det är E i ett nötskal men nu var hon väl lite mer tyst än vanligt på grund av sitt tillstånd. Jag, Es pappa och min sambo berättade hur vi ser på E och vad vi anser att hon behöver för hjälp och han tyckte att behandlingshem lät som en bra ide. Han skulle skriva in det i hennes journal!
Vi har varit i Es lägenhet och gått igenom allting. Alla lådor, alla skåp, väskor osv osv. I jakten på verktyg och mediciner! Fann några saker som hennes pappa har tagit hand om. Vi vill inte att E återvänder till sin lägenhet i dagsläget men får ju se vad som händer härnäst. Vi vet hur som helst mer nu om hur hon har fått tag i Theralenet och kommer att vidta åtgärder gentemot den personen. Som dessvärre också är en som verkar må dåligt!

Jag är så slut nu! Så trött att ögonen går i kors och hungrig men har ingen riktig aptit. Kanske får beställa lite thaimat så kommer nog aptiten tillbaka.

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...