lördag 18 maj 2013

Sommardag

Vilken härlig sommardag! Har varit och inhandlat mer blommor och satt, en solsäng, vaxduk till vårt nya utemöbelset som jag fick på min födelsedag och sedan ägnat eftermiddagen åt pyssel. Lilla grå, en av våra hundar har gjort sig illa i ett ben och hoppar nu runt på tre ben. Vi vet inte vad hon har gjort men kanske bara sträckt sig. Förhoppningsvis inget allvarligt så hon fick en halv Rimadyl som jag hade hemma sedan tidigare och nu ligger hon och vilar. Ibland skulle det vara bra att kunna förstå sina husdjur, ta ett snack med dem ;-).
Har haft mitt barnbarn här över natten men nu är hon hemma hos sin mamma igen. Vi försöker att potträna flickan som blir tre år i juli men se sitta på pottan det vill hon då rakt inte. Kanske någon har tips på hur man lockar en unge att uträtta sina behov på pottan?! Jag minns inte hur jag gjorde med flickorna. Det är ju några år sedan!
E var nere på stan på kulturnatta berättade hon när jag ringde tidigare i dag. Hon lät så där! Jag vet att hennes kille gärna ville träffa henne i helgen men hon orkar inte riktigt med ett förhållande som hon mår nu. De träffas nästan aldrig längre till hans stora besvikelse men hennes mående hindrar henne från att ge sig hän till hundra i deras så kallade förhållande.

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...