söndag 26 maj 2013

Telefonsamtal

Jag fick under min hundpromenad ett samtal ifrån boendet om att i morgon ska de träffa psykiatrin för en slags bedömning. Jag lade fram vår önskan eller krav om att E måste ha tillsyn dag som natt ifall hon ska skrivas ut. Han jag pratade med hänvisar mig vidare till deras boss. Jag berättade då att jag har ju mailat flera gånger till deras chef och att jag speciellt i mitt sista mail framförde våra önskemål. Här kommer ett utdrag ur mailet:
Vi känner också att om E ska  vara kvar på boendet till dess hon kan och om hon kan få komma till Lenagården, så måste en personal finnas vid hennes sida dag som natt. Någon måste sova inne hos henne för annars kan vad som helst hända. Hon är i sådant pass dåligt skick nu! Psykiatrin är inget bra val så därför måste något annat till.
Detta mail sände jag den 19 maj och jag hoppas att deras chef sätter in en personal extra under den tid som det behövs. Men jag ska återigen skicka henne ett mail i hopp om att hon tar till sig vår önskan och vårt krav

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...