söndag 26 maj 2013

Två dagars ilska

Även i dag har jag fått ilskna sms från E! Om att det inte känns jättebra att hon kommer hem ( till sig ) i morgon och att det är på grund av mig. Eftersom vi inom familjen inte tycker om att hon ska skrivas ut från psykiatrin så känns det inte bra för henne. Jag förstår E till fullo men som jag skrev i mitt svar så finns det ju en anledning till att vi tycker så och att vi är rädda om henne. Att så länge hon mår så här dåligt så måste hon ha tillsyn dygnet runt.
Jag tänker som så att bakom ilskan så är det ändå så att hon söker kontakt och att hon också vet att hon kan ösa ur sig till mig utan att jag blir arg tillbaka eller struntar i henne. Men jag blir lite olustig till mods så klart.
Jag fick ett samtal ifrån Es ena kontaktperson på boendet tidigare i kväll. Hon berättade att hon precis hade lämnat av E på psyket och att dagen hade varit bra. Personalen ska styra upp det hela så att E kanske kan vara hemma om dagarna men att hon sover på psyket. Precis som vi har pratat om förut! Så i morgon får vi veta mer hoppas jag.
I augusti ska vi resa utomlands precis som vi gör varje sommar. E följer oftast alltid med som jag har nämnt i tidigare blogginlägg. Vi förutsätter att hon följer med i år också men för första gången så känns det lite pirrigt. Eftersom att hon nu mår sämre än någonsin. Men blir det Lenagården för E så är det förstås inte säkert att hon kan följa med. Det är ju tre månader kvar så vi får väl se hur det blir.

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...