torsdag 23 maj 2013

Utskrivning

Det var som jag hade hört först att psykiatrin vill skriva ut E i morgon. Vilket boendet inte riktigt är med på! Möjligen att hon är hemma på dagarna och sover på psyket till dess hon får komma på Lenagården eller vad det nu blir. Vi hoppas förstås på LG! E själv är olycklig över att inte känna sig välkommen tillbaka till boendet men de har förklarat för henne att hon personen E är välkommen men inte den hon är nu som överdoserar hela tiden. Och ljuger!
De hade haft en träff med hennes samtalskontakt i dag och det gick bra. Hon förstår att det är allvar! Nu är det bara att vänta och se vad som händer men jag hoppas för Es skull att det sker något radikalt fort. Ja för vår skull också! Det är en oerhört jobbig situation som gör en ständigt spänd och orolig dygnet runt.
Jag försökte få E att förstå det här med medicineringar och att vi skulle önska att hon trappade ned och tog bort någon av dem. Totalt äter hon sex sju sorter var av ett par vid behov. Tyvärr så lyckas jag inget bra i mina försök och hon blir bara arg på mig.
Jag mailade LG i dag och berättade om vad som har hänt den sista tiden och vad som sker nu, så de blir lite informerade om läget. Es kontaktperson skulle också ringa till dem i morgon.
Vi jobbar på!

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...