söndag 9 juni 2013

Utskrivning

Det har nog varit en relativt bra dag för dottern som följde med sin pappa och syster samt systerdottern till deras farmor och farfar. Hon brukar tycka att det är trevligt att åka dit och det förstår jag för de är så härliga människor.
I morgon är det utskrivning igen från psykiatrin! Hoppas att hon nu får stanna hemma ett tag utan några fler missöden och jobbiga tankar på att inte vilja leva. De ska på boendet som jag förstår det sätta in vak över henne from i morgon. Även nattetid då någon sitter hos henne! Det kan inte vara roligt men tyvärr så är det nödvändigt som hon mår nu.
Jag har erbjudit henne att komma och bo hemma hos oss men det vill hon inte. Jag är hemma om dagarna och hade kunnat hålla koll på E, men jag vet sedan tidigare att det är fruktansvärt jobbigt att ständigt vara på helspänn. Psykiskt blir man helt knäckt av att ligga och lyssna på om hon skär sig eller på om hon gör något annat dumt. Inte blir det bättre av att jag hör dåligt och blir mer eller mindre inbillningssjuk. Dessutom så blev det en hel del konflikter mellan oss när jag rotade igenom hennes rum efter skärverktyg och när jag höll koll på henne. Så vill jag inte ha det igen och inte hon heller verkar det som. Men när inget annat fungerar och när inget annat erbjuds då vet jag inte vad som ska till för att inget ska kunna hända E igen.

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...