onsdag 1 maj 2013

Valborgsmässoafton

Vi skulle ha packat för avfärd ut till stugan i eftermiddag men ångrade oss och stannar hemma denna gång. Får bli grillning på gården om vädret nu tillåter. Fördelen med regn är att det sista av snöresterna far all världens väg men det är ju så rått och kallt ute att det är inte klokt.
Åker dock ut i morgon och röjer upp på tomten och inomhus med för den delen. Isen håller på att släppa greppet om havet såg jag när vi var ute och skiftade däck för några dagar sedan. Det påminde mig om när jag hade en golden tik! Hon gick igenom isen när hon var dryga året och snacka om att känna panik och inte veta hur man ska få upp hunden en sådan gång. Isen gick turligt nog sönder allt eftersom hon rörde sig så hon tog sig in till land själv. Resten av dagen låg tiken och sov lite chockad så där tror jag. Det var matte själv också för den delen.
En annan gång så gick en av de andra tikarna genom isen, också ute i stugan. Jag höll på att skifta däck och i ett ögonblicks sekund var olyckan framme. Men även denna tik tog sig upp blöt ända upp till huvudet. Tror ni att hon lärde sig något av det??!!! Nej då! En stund senare var hon på väg ned till isen IGEN. Men då satte matte stopp och hunden åkte in.
Sov bättre i natt och vaknade först kvart i fem i morse! Det är ju rena sovmorgonen ;-). Men känner att jag är oerhört spänd i mina muskler efter all oro den sista tiden och ryggen var helt kaputt i morse. Det behövs definitivt nya madrasser men jag har inte råd i dagsläget, så det är bara att genomlida helvetet till dess jag har mjuknat upp i kroppen. Det tar någon timme efter att jag har klivit upp innan jag börjar känna mig som fit for fight. Ska be sambon om en osteopati behandling i eftermiddag! Brukar göra susen mot onda ryggar!
Fick just ett samtal från Es syster som ju skulle följa med till psykiatrin i dag men nu ville E att hennes syster inte skulle nämna något om behandlingshem. Systern kan inte lova att inte göra det och är rädd att E blir sur om hon ändå tar upp det inför samtalskontakten. Så mest troligt följer Es syster inte med! Jaha det är då verkligen inte lätt att få med E på färden. Hon vill inte ha hjälp och är nöjd med att ha det så här. Hon förnekar till och med sina tidigare självmordsförsök och menar att det är bara för att skada sig själv och att det är skillnad på att vilja dö och göra sig illa. Mmm.... tjurigaste jäntan i stan! Hon har överskridit en gräns för länge sedan och kan inte se själv vad som är bäst för henne.
Trevlig Valborg!

www.youtube.com/watch

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...