torsdag 23 maj 2013

Vandrande apotek

Jag har aldrig trott på att mediciner är lösningen till ett bra mående och har själv sett många baksidor av medicinering hos människor. De blir förändrade till sättet vilket vi som ändå känner E bäst tycker att hon har blivit. E har även trubbats av i sina känslor och kan stå och ljuga folk rakt upp i ansiktet. Det skulle hon ALDRIG ha gjort tidigare!! Hon kan säga att hon har tagit sina piller för att sedan stoppa undan dem och ta en dubbel dos dagen där på. Det är ett nytt beteende hos henne!
När då medicinen inte hjälper ja då sätter de in en högre dos, ännu högre dos och ytterligare en högre dos och då har vi en vandrande zombie framför oss. Nu säger jag inte att alla patienter som medicinerar blir så men de som jag har träffat och E har uppvisat samma tecken. Ibland är det förstås absolut nödvändigt att sätta in medicin och det har jag förståelse för. Vad jag inte tycker om är att det oftast sätts in för många olika sorter och att doserna hela tiden höjs. Så är det!
Vi kommer att försöka få tag i namnet på den läkare som behandlar E och skriver ut medicinerna. När vi väl vet namnet så kommer denna läkare att få höra vad vi anser om kontrakt, att skriva ut en självmordsbenägen ung kvinna, att medicinera och att inte ta Es situation på allvar.

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...