tisdag 11 juni 2013

Vem kan man lita på

Min tanke efter att hört att E inte hade någon hos sig är att vem ska vi kunna lita på? Jag är jättebesviken! Jag och Es pappa samt syster vill förstås att E ska få leva ett eget liv. Det är ju det vi har strävat efter i tre år nu men när självskadebeteendet har eskalerat med överdoseringar där hon nästan har dött, så kan hon inte ha ett eget liv. Hon måste övervakas till dess att hon mår bättre! Annars har hon inget liv bokstavligen talat. Hon kommer att dö! Det är den bistra sanningen vilket jag har lyft fram i min blogg vid flera tillfällen. Det finns säkert de som tycker att vi inte ska lägga oss i hennes liv så mycket, att vi ska låta henne sköta sitt och att det är Es ansvar att vilja kämpa. Det är inte så enkelt! Hon vill leva men inte med ångesten som jag har nämnt förut. Hon vill verkligen till Lenagården men tänk om det beslutas att hon inte ska dit. Vem vill ta det ansvaret att rycka undan mattan för E och hennes anhöriga?

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...