tisdag 4 juni 2013

Vem vet

Det var tänkt att det skulle bli en utskrivning i dag men de måste ha ändrat sig och bestämt sig för att behålla E lite längre. Ingen av oss vet när hon blir utskriven. Jag tror inte ens att hon själv vet om det! Mitt på dagen i dag fick hon veta att hon skulle få permis i några timmar men jag antar att hon trodde att hon skulle få komma ut därifrån för gott. För denna gång!
Jag önskar verkligen att det såg annorlunda ut. Hon ska inte behöva sitta instängd på en psykiatrisk avdelning med dem som är så sjuka som de är på den avdelningen. Det är olidligt smärtsamt för oss som står henne nära men säkert för henne för E själv också att känna att det är den enda utvägen som det ser ut nu. Så fort hon kommer ut därifrån så skadar hon sig ju eller säger att hon vill dö.

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...