onsdag 29 maj 2013

Vikarier

Jag kom precis på att det sägs att E bara skadar sig själv när ordinarie personal jobbar men när det är vikarier så sker det inte. I sommar kommer det att vara gott om vikarier på hennes boende vilket har oroat mig. Men enligt chefen för boendet så är risken mindre att det händer då. Vi får väl lita på det!
Jag har hela tiden sagt att E ska inte tillbaka till boendet utan 100 % tillsyn så länge som hon mår så här och i väntan på något annat. Dessvärre så fick jag ge mig i den frågan och försöka glädja mig åt att de har satt in extra personal, dock inte hela tiden och inte nattetid. Problemet är att det är om kvällarna och nätterna det kan bli jobbigt för E. Nu har hon visserligen insomningstabletter att ta vid behov och då är nog risken mindre att hon ligger och mår dåligt.
E satt nu och väntade på att bli hämtad på psykiatrin och skulle sedan hem. Hon lät lite dämpad och hade huvudvärk! Efter en tid hos sin samtalskontakt så blev det nog lite spänningar. Men hon såg fram mot att lämna byggnaden. Jag förstår henne!

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...