måndag 27 maj 2013

Vilken soppa

Jag fick för en stund sedan vetskap om detta: "Personalen håller ju också koll på att jag inte sparar tabletter men på senaste har jag varit lite lömsk så dom har inte sett allt".
Vet ej riktigt vad hon menar med det dvs om hon har undangömda piller någonstans eller om hon har gjort så hittills. Jo det sist nämnda vet jag ju om förstås men är det så att hon har stoppat tabletter under madrassen, så måste vi vidta åtgärder. Grejen är att den som berättade detta är livrädd att det ska komma fram till E att det har " skvallrats ". Dock något jag inte kan ta hänsyn till när det gäller min dotters bästa. När jag får veta hur det egentligen ligger till så får jag handla där efter. Men det känns än mer viktigt nu som att det hastar med behandlingshemmet.Om det nu blir något av det vill säga. Med de besparingar som hägrar så är det kanske kanske kört.

Fortsättning följer.....
Uppdatering: Detta är något som hon har gjort tidigare men det är viktigt att personalen på hennes boendet är väldigt observanta. De måste se henne svälja sina tabletter. De måste ha henne att gapa o de måste se henne lyfta på tungan för att säkert veta att hon ej har pulat undan dem.

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...