lördag 8 juni 2013

Virrvarr

E har åkt in och ut på lasarettet så ofta på slutet att snart har vi ingen koll längre på alla datum och alla turerna. I dag har hon i alla fall permis igen från mitt på dagen och fram mot kvällen. Gårdagens permission hade varit bra och hon var på gott humör. När jag pratade med henne så hade hon precis kommit tillbaka till avdelningen efter en fin dag som avslutades med en påse china puffar. När jag hör henne på bra humör så tåras mina ögon VARJE GÅNG. Det är så pass sällan vi runt henne får uppleva det nu för tiden. Jag hörde verkligen på E att hon hoppas på det här med Lenagården och att tanken på att det kanske kanske kan bli av gjorde henne gladare. Hon vill ju inte må så här som hon gör! E är samtidigt införstådd med att det kan bli avslag på vår ansökan, att ingen är beredd att finansiera hennes vistelse på ett behandlingshem utanför länet. Det är en grymt jobbig känsla att gå och bära på, att inte veta men att vara rädd för att det blir ett NEJ. Men till dess vi vet så får vi fortsätta kämpa och hoppas på det bästa.

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...