tisdag 30 juli 2013

Antiklimax

A skulle opereras i morgon och har bokat av kunder, ordnat så att föräldrarna skulle vara här med hundarna och ställt in sig på en operation. 
Så ringer de från sjukhuset och ställer in den! En patient som skulle opereras i dag måste tas i morgon på As tid. Thats the way its! Nya tag och eventuellt operation den sjätte i stället. Annars får de ta eländet efter utlandsresan, har A bestämt!

Jag har hjälpt dottern att skicka in en ansökan för reseersättning från gårdagens tågstrul. Någon krona ska hon väl kunna få igen som lite plåster på såren. 

Fick i dag veta att hon som ska vara hundvakt åt våra hannar inte vill bo i sin lägenhet under de två veckorna på grund av puckade grannar, så hon får bo här helt enkelt. Dessvärre så visar det sig att hon jobbar den ena av de två veckorna. Naturligtvis heltid också! Jag vill inte att hundarna ska bli lämnade ensam i flera timmar vilket de hittills aldrig har blivit. Så jag raggar nu hjälp på andra sätt! Spånar i det.... Men med två veckor kvar till avresa ( nästan ), så känns det lite bråttom....

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...