torsdag 4 juli 2013

Bedömning

Jag fick i dag ett mail till ifrån Lenagården. Denna gång ifrån den biträdande verksamhets chefen, som berättade att hon och hennes kollega nu har pratat ihop sig. Följande går att läsa: 

L och jag har pratat om att det nu kan vara läge att göra en första bedömning från vår sida. Samt att E får en beskrivning av behandlingen på Lenagården så hon får en bild av vad det innebär.
Vår behandlare kan åka upp till Umeå den 16:e eller 17:e juli för att göra en bedömning. Han vill då träffa E, dig och så många som möjligt från det professionella nätverket. Visst finns det t.ex en psykolog som förhoppningsvis är i tjänst?
Vi tänker att den bedömning han gör kan ligga till grund för beslutet om placering eventuellt. Kanske blir det lättare för socialtjänsten och psykiatrin att ta ett beslut efter att de fått en skrivelse på vad vi har att erbjuda?

Nu ska jag försöka ordna till det så att någon mer än jag och E kan vara med då han kommer upp. Men jag tror att det kan bli svårt. Dels är det semestertider och dels så är de inblandade inte speciellt intresserade av att vara till hjälp och stöd, som det verkar. Bortsett från personalen på boendet som går på vår linje och anser att hon behöver behandlas på ett behandlingshem. Men jag ska göra ett försök!


Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...