fredag 26 juli 2013

Berg och dalbana

Följde med A till kvinnokliniken där hon fick göra ett nytt ultraljud och det visade att cystan har vuxit 1,5 cm sedan sist. Det vill säga sedan två veckor tillbaka. 
Läkaren kunde se skiljeväggar men tror inte att det är malignt då tumörmarkören som gjordes för två veckor sedan inte visade på något sådant. Men han ser inte heller någon anledning till att vänta med operation och vill att den görs snarast. Han rådde henne att avbeställa Turkietresan då det kan bli operation precis i samma veva. 
Men sjuksköterskan vi sedan pratade med inför operationen lyssnade på oss och skrev in 2 september som operationsdatum med möjlighet till tidigare operation, ev veckan innan vi åker till Turkiet om det skulle bli en avbokning. Då kan hon ändå fara med oss!
Om två veckor är det dags för återbesök och ett nytt ultraljud! Som A sa: Vilken berg och dalbana! 
Jag har bestämt att även om inte hon kan följa med oss så far jag ändå med min dotter. Vi behöver den resan tillsammans! 

Nu sitter E på bussen upp till Pajala! Hon fick skjuts av sin syster till busstationen. Pappan sponsrade också till resan och fickpengar! Han är världens snällaste pappa måste jag då säga. Ställer alltid upp för flickorna när helst de behöver hans hjälp oavsett om det är ekonomiskt eller med något annat. 

Tänkte på det här med gynkontroller! Det är ju ingen hit direkt att slänga upp bena i en sån där stol och jag måste erkänna att jag klarar inte av undersökningen. Har inte gjort en gynkoll på närmare sju år. Jag vet att jag borde göra en och borde ta cellprover och borde gå på de där kallelserna man får. Men jag fixar det bara inte! Så ser jag då A som ser totalt avslappnad ut i den där monsterstolen - hur gör hon......
 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...