onsdag 10 juli 2013

Bra tips

Jag har fått matnyttiga tips av en mamma som har gått igenom något liknande med sin dotter. Kanske inte riktigt detsamma men hon hade som sagt var bra ideer på hur jag ska gå vidare. 
Först i höst lär vi få besked om landstinget betalar för behandlingshemmet. Blir det då ett avslag så kör vi på och det lär bli några fler anmälningar.

Ingen från boendet ringde till Lenagården som jag hade hoppats på. De hann väl inte med det eftersom de for iväg på roligheter och nu har den person som är vår ena dotters kontaktperson gått på semester. Från och med i dag! Jag fick själv sätta mig och maila LG om att hela bunten är på semester och att det nog inte kan bli någon bedömning av dem den 16 eller 17 juli, som de hade önskemål om. 
Tyvärr! 
Vad ska man säga om nedanstående artikel som var i vår dagstidning i morse?! Vet inte vilket boende det gäller men illa är det.

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...