tisdag 30 juli 2013

Dåligt

Det som är så sorgligt är att allt fler unga mår dåligt och skadar sig på ett eller ett annat sätt. Det som är minst lika sorgligt är att psykiatrivården inte fungerar bra och att landstingen runt om i Sverige inte tar sina ansvar för dessa individer. Det är tragiskt!
Man behöver bara googla på självskadebeteenden så dyker det upp bloggar som unga människor driver. 

Där de skriver om sin ångest, sina självskador och sin förtvivlan, sina rop på hjälp och om frustrationerna. Vad är det med samhället? Varför sätts inte hjälp in och varför har självskadebeteenden ökat? För det har de ju gjort både bland killar och tjejer. 

Jag kan inte hjälpa alla men jag kan göra allt i min makt för att hjälpa min dotter. Jag hoppas att alla de som mår dåligt har en lika tjurig och envis mamma som mig eller för den delen en pappa, som lägger sig i och som vägrar att ge upp.




När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...