onsdag 31 juli 2013

Inget svar

Jag har ännu inte fått något svar ifrån Es samtalskontakt på psykiatrin men det var ju i går jag skickade mailet. Det dyker förhoppningsvis upp något svar under dagen. Förmodligen ett kort och koncist svar som vanligt. OM det kommer ett svar vill säga! 
Jag skrev i mitt mail att vår dotter har som de vet tillåtit oss föräldrar att hålla kontakten med dem på psykiatrin och att vi då förväntar oss ett lite bättre bemötande än det vi hittills har fått.

Grejen är att när man som vi föräldrar trycker på, ifrågasätter, anmäler och " stör " då blir man inte så trevligt bemött. Vi är förmodligen som en vagel i ögat....

En kompis till mig ringde i går och berättade att han hade läst på text tv om boendet i Umeå som hade gjort sex Lex Sarah anmälningar på sig själva ( förmodligen personalen som gjorde dem ).Den artikeln som vår dagstidning hade ute för en tid sedan om dessa Lex Sarah anmälningar lade jag in här på bloggen därför att så där ska det inte gå till.
Vilket boendet det än är så är det skrämmande att det får gå till på det sättet. Det är alltid i slutändan brukarna som drabbas samtidigt som personalen får slita hund.
Så ska det ju inte vara!

Jag är så glad över att vår dotter har mått rätt så bra i sommar. Det hade varit hemskt om hon inte hade gjort det när psykiatriavdelningar stängdes och slogs ihop, när vikarier sätts in både på boendet och inom psykiatrin och framför allt när inget beslut om Lenagården har fattast inom landstinget. 
Nu är vi snart inne i augusti och då borde bollen sättas i rullning tycker jag. Något mer måste hända! Då är vi inne på den fjärde månaden sedan vi föräldrar fick samtalet om att E hade försökt att ta sitt liv. Den första gången vi fick det hemska samtalet! Sedan kom ju ytterligare ett i maj månad om en ny överdos.




 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...