onsdag 24 juli 2013

Intygande om journal

Jag har efter ett samtal med dottern skrivit ut ett intyg om att psykiatrin får lämna ut kopior på journalen till mig och Es pappa. Det intyget ska hon nu få skriva under innan jag skickar in det. Jag fick nämligen ett tips om att man kan göra så också likväl som att dottern själv kan begära ut journalkopior. Men vi gör på detta sätt och hoppas att det inte ska vara några som helst problem. Såvida de inte hittar på att vår dotter inte förstår vad en journal är. Det har jag redan hört från annat håll av en som har med boendet att göra, men så mycket kan jag säga att E är inte dum i huvudet. Hon förstår mycket väl vad en journal är och vad det innebär! Ibland tror jag att folk gör henne dåligare än vad hon är och det retar gallfeber på mig. 

E ska i väg till en kompis långt upp i norr för några dagars visit och ser fram mot det. Härligt med lite miljöombyte!Men drygt med många timmar på buss!



 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...