onsdag 17 juli 2013

Journaler

Nu ska jag sätta mig och skriva ett mail till enhetschefen för det boende E är på, så att hon har det när hon återkommer från sin semester. Vi tog aldrig journalen innan hon gick på ledighet därför att vi kände oss ganska så säkra på att E skulle få fara till Lenagården, att socialnämnden skulle godkänna ansökan om vistelse på hemmet. Nu när de avslog allting så får vi ordna fram journalen ändå!

Det har i morgon gått exakt tretton veckor sedan vi fick vetskap om Es själmordsförsök, som skedde på kvällen den artonde april. Precis en månad senare skedde ju det andra försöket! Tretton veckor och inte ett dyft har hänt. Det är bedrövligt!

E mår tillfälligt bättre och det är jag så tacksam över men det är ju på falska grunder eftersom hon äter mediciner. Vi vill liksom henne att hon ska kunna vara ångestfri UTAN mediciner och dit kan hon komma om hon bara får rätt hjälp. 

Vi förstår också att så länge som ingen konkret vård sätts in och så länge som ingen tar sitt ansvar och beslutar något vettigt så måste det vara så här. Medicinen verkar som sagt var fungera som hennes livboj i dagsläget!




När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...